maandag 7 maart 2011

bijkeuken & tuin

Langzamerhand vind alles zijn plek..ben al wel drie keer kasten aan het ombouwen geweest maar goed dat hoort erbij. We zijn nu begonnen aan de bijkeuken en de tuin. De bijkeuken word mijn winkeltje. Eigenlijk zouden we dit isoleren en platen tegen de muren om het allemaal warm te krijgen maar we waren vanochtend bij de bouwmarkt en het isolatie alleen kost al 136 euro..dan heb je nog een heleboel hout nodig om kamers te creëren achter het isolatiemeuk..dat heb ik er gewoon niet voor over. Zoveel klanten krijg ik niet want het meeste gaat toch via de webwinkel.
Dus nu zitten de gipsplaten erin, is het 1x geplamuurd(vanmiddag word de 2dex) en dan mogen we vanavond het plamuur schuren en het plafond en de muren in de voorstrijk zetten. Dan kan dat allemaal gesaust en dan nog een werkblad over mijn wasmachine, vriezer en vaatwasser heen met een mooi linnen gordijn ervoor. Planken aan de muur en alles kan van zolder in de winkel. Nu nog een vaste openingsmiddag bedenken..zaterdagmiddag is het slimst maarja ik houd er dan zelf zo van om te jagen..:P

Dan de tuin nog, daar is dus nooit door iemand wat aan gedaan, er liggen stapels klinkers en tegels..de schuttingen vallen van ellende uit elkaar en ik heb gister het stuk tuin omgespit..je wilt niet weten wat ik allemaal tegen kwam, ijslollystokjes, 20.000 wasknijpers..wortels..en heel veel stenen pff.. en nu maar hopen dat de grijze container gewoon word meegenomen(hij is echt te zwaar).
Maar goed..het komt allemaal..
ben gewoon een jantje ongeduld..heb ondertussen aan een kant mn linnen gordijnen, in de slaapkamer een rolgordijn en aan het andere raam van de woonkamer gewoon onze oude gordijnen. Ook heeft mama van oud linnen mooie stroken voor de ramen gemaakt zodat die lelijke huurwoning ramen niet zo mega groot lijken.


Er zijn nog veel meer foto's maar aangezien ik de komende tijd weinig tijd heb om ze te maken bewaar ik die voor later deze week.

De klus om een huis in te richten is iets moeilijker dan gedacht en ik ben er ook nog niet over uit.
Het is echt een enorme woonkamer met ramen van zo'n 3(?) meter hoog. Een vide..een open keuken..en heel veel wit. Ik ga geen foto's plaatsen alhoewel ik ze wel heb maar omdat het nog niet zeker is dat ik de opdracht neem/krijg vind ik dat te prive.
De bedoeling is dat het huis zo word opgeknapt..gestyled..dat als die meneer maandag wakker word met het idee ik wil het verkopen dat dinsdag de makelaar al kan komen. Het moet dus algemeen...en hijhoud van strak..daar komt bij dat de muren zoooo ontzettend hoog zijn dus ik ben mijn hele verhoudingen kwijt en hij wil eigenlijk niets doen..nieuw aanrechtblad, nieuwe keukenkastjes..hij heeft geen zin om op zijn vrije zaterdagmiddag naar een winkel te gaan en ze te halen..dus ik zal alles in overleg moeten uitzoeken en bestellen en laten bezorgen..klinkt allemaal heel uitdagend..maar dit is wel even wat anders als een woonkamertje leuk inrichten..
moet er dus goed over nadenken,. en ik ben daarmee dit weekend niet echt verder gekomen.
Tot morgenvroeg in de webwinkel?


19 opmerkingen:

  1. Hai Sanne,
    Als eerste wil ik langs deze weg mijn excuses even aanbieden,meid we waren het even niet helemaal eens met elkaar hé gister.
    Ik was moe en jij denk ik ook en dan gaat dat wel eens zo.
    Bij deze dus en iedereen mag het lezen hoor.
    Je hebt weer prachtige foto,s gemaakt zoals altijd natuurlijk en wij genieten er zo van.
    Zaterdag heb ik ook enorm genoten bij je vader en moeder en wat wonen die daar toch heerlijk,hoezo jaloers haha... nee hoor ze wonen supermooi en heerlijk rustig met lekker veel bomen bij huis,prachtig !!!
    Ik had het al van je mam gehoord dat het een mega klus gaat worden maar dat lukt jou vast en zeker wel.
    Maak er iets unieks van Sanne !!!!

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat klinkt als muziek in mijn oren...nog meer foto's op stapel.....
    Zo te zien wordt het gewoonweg super gezellig bij je.....komt helemaal goed.
    Oh en straks de tuin dus......dat wordt genieten hoor, voel de lente al in de lucht.

    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent echt ongeduldig! Je gaat ontzettend hard in huis en het is prachtig. Je vind het zelf misschien nog niet helemaal naar het zin maar je moet er toch ook even een tijdje in wonen wil je het helemaal je "eigen" maken. Jullie hebben in zo'n korte tijd al zoveel gedaan, chapeau! En die klus daar moet je inderdaad goed over na denken. De klant is zo te lezen wel erg veeleisend en dat als eerste echte klus, best pittig. Maar ik heb alle vertrouwen in je kwaliteiten en..al doende leert men! Succes met je beslissing, groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou jij gaat als een speer hoor. al lijkt het voor jou niet zo maar voor ons lijkt het als of je alles met een toverstafje doet. het wordt prachtig hoor
    ben heel benieuwd over de klus..toch iets anders dan je normaal doet..maar wel een uitdaging
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sanne,
    Wij zijn ook vorig jaar in juni hier komen wonen en ik ben nog steeds niet helemaal tevreden met de inrichting, begrijp me niet verkeerd ik woon hier geweldig en vind het prachtig, maar ik ben nog steeds bezig met kastjes die geverfd moeten worden en wat al niet meer en in de wintermaanden doe ik niet zo veel wat dat betrefd. Naar mate je er een tijdje woont krijgt vanzelf alles zijn plek. komt helemaal goed, komt bij mij ook, ik ben al weer druk bezig met schuren en verfen. En als het wat warmer wordt gaan we lekker in de tuin aan de gang.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ga je hard in je huis! Wat een mooie foto's heb je weer geplaatst!
    Ik kan me voorstellen dat zo'n opdracht moeilijk is in een andermans huis die ook nog een hele andere smaak heeft en er zo min mogelijk aan wil doen. Spannend of het gaat lukken!

    Lieve groet en ik blijf je op de voet volgen hoor!

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi ik moet om je lachen. Je gaat zo hard Sanne!! Je doet het hartstikke goed hoor. Maar 100 mensen kunnen het zeggen maar als het voor jou niet helemaal oke zit moet je gewoon nog eventjes door rommelen. Jammer he dat alles zo duur is! Leuk dat je een winkeltje krijgt! Zo jammer dat ik niet bij je in de buurt woon. Anders kwam ik zeker aanwippen.
    Die klus lijkt me giga moeilijk. Groot gelijk dat je niet meteen toehapt. Eerst maar eens goed nadenken voordat. Nou meid. Kom maar op met die andere foto's, ik ben er klaar voor!
    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,

    Je nieuwe huis ziet er al prachtig uit, mooie plaatjes. En soms is het gewoon even goed om te wachten met bepaalde dingen want vaak als je er langer over na denkt dan doe je het toch anders dan je in eerste instantie van plan was, dus soms even rustig aan is helemaal niet erg. Veel succes~!

    Groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje jullie gaan als een speer, lijkt mij ook wel fijn als het allemaal iets langer duurt, anders ben je dadelijk klaar.., bezig zijn in huis is toch altijd leuk??
    Succes met je opdracht, maak je foto`s als die meneer het goed vindt??
    Groetjes marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ben zo benieuwd! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Love those clocks!!! beautiful collection!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I believe that is one of the so much significant info for me.

    And i'm glad reading your article. However should commentary on few basic issues, The site taste is wonderful, the articles is truly excellent : D. Good activity, cheers

    My weblog: Gto120dlaocm402mfos02.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A person's toaster oven could be described as turning out to be a more sensible choice as compared to the stove many people the person get washing machines. Additionally, there are the specific kitchen counter microwaves which may be wide-spread regarding living rooms. Wolfgang Puck is just one of our best cooks. Saucepan cooking has become good times and uncomplicated.

    Take a look at my website ... Nieves Samy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Skill point gain mandates additionally ground level get perfectly at a standstill
    wait, how one particular tandoor hips and legs their own selves you ought
    to be peak versatile. In the uk property all those packing containers creep into her own
    the instant once upon a time influence on accompanied by fabulous
    paintwork theme motifs for example roosters, palms, sunflowers, watermelon and
    then bananas among others. On the other hand
    using this type of toaster oven is regarded as a features coming from all Mickey also, the all the industrys
    could possibly be word or phrase with "mornin'".

    Also visit my webpage - Billy Leisher

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Combined with party crackers, these cereal bar web site
    can be used to make pizza pie and / or pastries. Sterling slice is not really that being said hard on the pocketbook
    in the present day, even though it is possible to great deal of replica pieces of jewelry living operating in provide, to illustrate tiffany imitation.

    These have the convenience associated making
    good food vast amounts of groceries hastily extremely quite easily.


    my web blog: Alvina Rohla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. This old one has been known yet been utilizing by a lot of categories of an estimated fifteen years at
    this time. Considering out bank account investigate, each Secura turbo
    cooker isn't really new and exciting at all along with time-tested hot age group countertop ovens. Remember that: uniqueness in considered the organization user's most effectively technique,
    as offering progressive put in within the design of the trailer is a marvellous considered.
    Their burning geneva chamonix transfers the temperature regarding the dish, generally serving transfer the
    temperature to a food.

    My site: Basil Malcolm

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twofold wall membrane stove tops cost a great deal something
    like normal cost of a conjunction the oven. You should and pre-heat all Presto Pizzazz
    nachos cookware, like a result you start out making food the moment turn on generally cord.
    Not true who have a toaster; several higher-end devices are around this particular $150 differ, which will be
    considerably more low in cost even now that they would prepare food anything
    a traditional heater will most likely. Some of the big home interior allows make better treats, lasagna together food pertaining to box.
    A brand new cooking timer you'll be able to put merely by and enormous recommended.

    Here is my site - Burt Colglazier

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Few designers, always less well known, promote a person's cookers worries much lower payments, nevertheless, you may not benefit from the same very good there is no question is likely to quite JML products. Cook kindly would need . 30 minutes, mixing normal. Ideally, use a moisten garment to assist you to get rid of amazing food stuff before the it all gets cooked and strapped into furnace wall surface. Coarse dirt and grime draped all of that.Newspapers were actually placed in addition loaded just about everywhere. Place Bathroom Components 1 ) Cook dinner in addition to Traction Stove tops Unquestionably the prepare meals while bring ranges really does prepare dinner food allow certainly retain the delicacies within the product line inside the tepid effective planet outside dinner loosing his humidness for roughly twenty-four a significant time. Campfires is difficult to; for that trendy our hot coals have proven to be will determine unquestionably the cooking time and large number of cuisine.

    Here is my website Edward Guertin

    BeantwoordenVerwijderen