maandag 21 februari 2011

het begint ergens op te lijken :)

Yess,, klusdag 7 is gepasseerd..ik kan niet geloven hoe veel we al gedaan hebben..muren 3x oververven...plinten schoonkrabben,,etensresten tussen de kachel wegpulken..
elke keer verschijnt er weer iets wat voor 2 uur werk zorgt en tot slot van rekening kreeg ik vrijdag ontzettende kiespijn..Ik ben echt dooooooodsbang voor de tandarts..laat liever 200 wratten wegstippen of 20 sollicitaties in een week dan 1x naar de tandarts. Vandaag dan toch geweest met schoonmama..mijn tandarts was tot slot van rekening ook nog op vakantie dus nog meer stress voor een nieuwe tandarts..
het blijkt dat ik een wortelkanaalbehandeling moet, dat ik op een andere plek een ontzettend diep gat heb en dat ik op de plek waar ik pijn heb er een verstandkies doorkomt..leuk zou je denken het is maar een verstandskies maar helaas..toen ik 12 was zijn er met veel hysterie 8 tanden en kiezen getrokken omdat ik te weinig ruimte in mijn mond had..dus dat betekent volgende week een enorm langdurige wortelkanaalbehandeling en daarna waarschijnlijk nog een kies laten trekken of (hopelijk) naar de kaakchirurg..ik ben zo bang hiervoor dat ik nu al migraine krijg bij het idee dat ik volgende week weer heen moet..De tandarts van vandaag heeft eerst een gat gewrikt tussen mijn kiezen om de druk van de kies er een beetje af te krijgen maar kan er nog steeds niet veel mee.. dus leef ook nog een week met pijn pff
hoe beland ik toch bij een tandarts die er speciaal is voor angsthazen? Die flink verdoofd of werkt met kleine narcoses?

Maar goed, het huis vordert lekker..zaterdag en zondag is er laminaat in de woonkamer, slaapkamer en hobbykamer gekomen. De gang en trapopgang zijn geverfd..de deuren van de meterkast, voorraadkast, wc en bijkeuken zijn geverfd en de trap is schoon.. De kachels zijn schoon, de ramen van de woonkamer en de woonkamer is gedweilt..
Nu dus nog de overloop verven en de gevreesde paarse kamer en minikamer aanpakken..Maar morgen gaat eerst de bank en het bed over :D
Deze foto's zijn van gister..er staan ondertussen al meubels in de woonkamer :D

woonkamer zo goed als af
oude cafetafel staat
gang in de verf, woensdag komt het laatste laminaat in de gang en keuken

Keukenmuren zijn afgelopen vrijdag in de verf gekomen, hopelijk hangt morgen mijn regaal
Antons hobbykamer, geen duploblauw meer en het oude laminaat van beneden ligt er strak in
Onze slaapkamer, kalkverf en ook het oude laminaat erin..hier moet nog een oud lampje maar daar loop ik vast wel tegen aan.

Nu eerst op bed, morgenvroeg nieuwe artikelen online en dan mijn meubels(grote kasten, bed) schoonmaken en overzetten :D.

21 opmerkingen:

  1. Dat gaat allemaal mooi worden hoor, het is even klussen maar dan heb je het straks ook helemaal naar zin! Breek me de bek niet open van de tandarts...ik ben al geen 3 jaar meer geweest, gewoon omdat ik niet meer durf. Terwijl ik eigenlijk nooit wat heb, raar hè? Succes nog met klussen, zie graag het einresultaat:-)

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoor , jullie hebben goed werk verricht !!

    xx Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh meis, en dat in 7 dagen? Er wordt stevig doorgewerkt dus...
    maar je weet waar je het voor doet he.. dat geeft zoveel drive.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben veel gedaan!
    Het ziet er heel goed uit.
    Mooie kleuren op de muren.
    Het is wel koud of doet de kachel het al?

    Veel succes.

    Ik zie uit naar de nieuwe resultaten.

    Lieve groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt dat mooi zeg...ziet er goed uit.

    De tandarts is ook mijn vriendin niet, maar ik ga altijd trouw naar haar toe. Er zitten diverse angsttandartsen door het hele land, via google kom je ze vanzelf tegen... Sterkte!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes..en dan bedoel ik vooral met de tandarts...hier nog zo'n angsthaas...........
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben ook zo bang voor de tandarts.. hoe zou dat toch komen he?
    maar je huis begint lekker op te schieten het ziet er geweldig uit!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is niet normaal meer wat jullie allemaal in 1 week gedaan hebben! Geweldig. En langzaamaan komt het inrichten in zicht. Ben benieuwd. Ben ook geen fan van de tandarts. Net als jij vroeger veel kiezen moeten trekken om ruimte te maken. Succes!! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo dat ziet er allemaal superr uit !!...wel grappig dat je nog de tijd neemt om te bloggen !! succes bij de tandarts !...liefs van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi is het al geworden zeg!! Wat zal het er gaaf gaan uitzien met al je meubels enzo erin. en wat de tandarts betreft; hier nog zo'n angsthaas, uit angst ben ik al jaren niet meer geweest, erg he. ik weet dat in kerkrade een tandarts zit voor angsthazen en in best ook, maar volgens mij nog op meer plekken in nederland. als ik ooit veel geld heb, wil ik onder narcose mijn tanden laten doen, zonder durf ik echt niet meer...angsthaas eerste klas dus hihihihi. Sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongelovelijk, wat een berg werk hebben jullie al verzet en wat wordt het mooi!
    Ik word er helemaal naar van van je kiespijn verhaal, ben zelf ook helemaal geen tandartsheld.
    Dat je nog tijd hebt om ook nog nieuwe spullen in je webwinkel te zetten mijn pettje af hoor!
    Succes en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meteen naar de angsttandarts hoor! Gewoon zoeken op internet en je kunt er volgens mij gewoon terecht en anders info vragen bij de ziektekostenverzekering! Ik heb het ook gedaan. Het grote voordeel is dat je als je gebit weer goed is, want dat lukt gewoon, je weer ieder half jaar op controle kan en je dan niets meer hebt! Dan is het over met enge dingen als kiezen trekken en wortelkanaalbehandeling. Ook is het heerlijk om geen pijn meer te hebben en niet meer bij kleine pijntjes meteen te denken, o jéé, wat nu weer. Go for it girl!
    Je huis is trouwens echt fantastisch!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh meis ik leef met je mee!

    Ik heb zelf een angsttandarts, deze neemt de tijd, verdooft alsof het om een olifant gaat en zelfs de wachtkamer is anders zodat het niet op een wachtkamer lijkt. de afspraken zijn zo goed ingedeeld dat ik ook nooit langer dan 5 minuten hoef te wachten voordat ik aan de beurt ben, dat s echt top want het is me wel eens gebeurt dat ik ben weggelopen bij mijn vorige tandarts omdat ik het niet meer trok in de wachtkamer van angst.
    Het blijft vervelend en ik kom al standaard huilend binnen maar ik zou hem voor geen goud meer kwijt willen.
    Ik heb destijds op Google angsttandartsen opgezocht en ben zo bij een bond of vereniging voor angsttandartsen gekomen, heb hun gebeld en zij hebben mij geholpen aan een tandarst in de buurt.

    Jullie huisje ziet er nu al heel gezellig uit en ik kijk uit naar de foto's met jullie meubeltjes erin.

    Veel sterkte met je kies

    Lieve groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, Ik ben Simon en 14 jaar en heb ook een brocante blog: Leven Met Brocante. Ik volg je blog al heel lang. Ik vind je blog ontzettend leuk!
    Ik vind je huis ontzettend mooi geworden in die zeven dagen en ik vind de kleuren van je inrichting ook erg mooi! De kroonluchter op de 1e foto is ook mooi! Zelf heb ik ook een antieke kristallen kroonluchter.

    Fijne vakantie verder! Groetjes Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi
    Joh wat ziet je huis er al mooi uit en wat gaan jullie snel!!
    Enne..... ik denk altijd als ik bij de tandarts ben over een kwartier sta ik weer buiten dus!!!
    Maar als je echt zo bang ben neem je toch een andere tandarts moet kunnen!!
    Sterkte Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Chapeau chapeau! Volgens mij heb je ook fijn veel hulp. Het wordt hartstikke mooi.

    Na alle angsthazen hier dan iemand die absoluut niet bang is voor de tandarts. Ik ga met een grote glimlach in de stoel zitten, ook na meerdere wortelkanaal behandelingen. Het zal mede aan mijn hoge pijngrens liggen.
    Tegenwoordig is het door alle uitstekende apparatuur al minder pijnlijk dan in de zestiger jaren...., maar als ik jou was zou ik gauw op zoek gaan naar een angsttandarts. Succes en sterkte hoor!
    Groetjes Toosje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hee Sanne,
    Dat schiet op zeg !! en mooi hoor !!
    En wat de tandarts betreft,een woreltbehandeling valt echt reuze mee hoor,jaren terug moest ik ook twee en iedereen maar van...Ooohh wat erg en dat doet vreselijk pijn....nou dat is dus reuze meegevallen,echt waar.
    Wil je een speciale tandarts,(angsttandarts vind is zo,n dom woord)dan moet je eens naar de hypermoderne tandartspraktijk in Hardegarijp hier in Friesland die is echt heel goed.
    De dochter van mijn zus gaat daar ook naar toe anders durft ze niet, een eeh die is ECHT bang voor de tandarts !! maar ze gaat nu wel.

    Succes meid en werk ze !!

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hallo het ziet er al mooi uit wat een werk he
    nou ik heb net de tandarts achter de rug
    ik had al van voor de kerst last
    had al een wortelkanaal behandeling gehad
    maar als je een goede verdoving krijgt voel je er niets van
    maar bij mij ging het elke keer ontsteken
    toen heb ik doorgepakt en zei trek hem er maar uit
    zo gezegd zo gedaan
    eruit getrokken heb er niets van gevoeld antibiotica mee
    en ik ben zo blij dat hij eruit is
    niet bang zijn was ik ook altijd
    je voelt er met verdoving niets van
    sterkte
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Over de tandarts wil ik het niet hebben ;( maar over je huis wel! Wat wordt er keihard gewerkt! Als het straks klaar is moet je natuurlijk wel een housewarming geven hè..we zijn allemaal supernieuwsgierig hoe het zal zijn..
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Help hier nog z'n held. Toevallig moest ik vandaag naar de tandarts (alleen controle) maar vannacht heb ik er slecht van geslapen. Heel veel sterkte. Ik leef met je mee. Jullie huisje wordt trouwens al heel sfeervol.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hard gewerkt. Maar wat wordt het mooi !
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen