donderdag 14 oktober 2010

Van alles

Zo, weer wat nieuwe spulletjes op de website geplaatst.
Normaal plaats ik ik zondags ook maar omdat ik dit weekend op de fair sta word dit dinsdag.
Ik heb gelukkig deze week nog heel veel leuke spulletjes gescoord :)
Ook wil ik jullie wat laten zien, wat ik zelf heel leuk vind, staan ondertussen drie in mijn huis.

Het is gewoon een oud zakje die je meestal wel bij webwinkels erbij krijgt als je wat kleins besteld. Daarin een leeg glazen potje van bijv kruiden en dan een waxinelichtje erin.
Het heeft echt iets sfeervols lekker rustig en toch mooi.
Ook heb ik eindelijk spitzen voor mezelf gescoord en ja ook voor de webwinkel. Ook ben ik dol op, ik geloof dat het judaspenning of judaskruid is? Met een kaarsjes eronder(niet te dicht natuurlijk) geeft het hele mooie schaduwen etc op de muren.

Nog bedankt voor alle felicitaties trouwens :) helemaal leuk, haha en ik ben inderdaad nog piep jong..
Ik ben een beetje onrustig, ik hoef alleen vandaag nog te werken en dan heb ik een week vakantie, dan gaan mijn oppaskindjes voor het eerst een week naar school. Ik zit al van alles te bedenken om te doen, maar eigenlijk heb ik nog geen flauw idee. Maar meestal komt het wel goed. Eigenlijk had ik wat te doen kunnen hebben..

Antons zus en man gaan verhuizen, ze wonen nu in een huurhuis in Slochteren en gaan naar een monumentale boerderij in een andere gemeente. Dus dat betekend dat hun huurhuis vrij zou komen. Ik langs woningbouw(we wachten nu al een jaar op het huis aan de overkant) betalen 200 euro per maand aan stookkosten(ja belachelijk niet voor een miniseniorenwoning, maarja er is niets geisoleerd) en 320 euro aan huur. Maar goed ik langs de woningbouw, zeurend en boos dat het nou toch wel eens tijd werd dat wij een huis kregen, dat ik niet nog een winter wilde kou kleumen in ons minihuis. We hebben vorig jaar een naheffing gekregen van 2000 euro..hoe absurd..Nou blijkbaar had het eindelijk geholpen.
woensdag 6 oktober kregen we de brief van woningbouw dat het huis voor ons was.. maar de huur was door allerlei omstandigheden wel iets omhoog gegaan,, het kwam er op neer dat de huur nu 460 euro per maand bedraagde, daar schrokken we al behoorlijk van.. toen kwamen we nog achter de stookkosten via mijn schoonzus, die bedraagden ongeveer 120 euro per maand, maar zij zijn nooit thuis, dus bij ons zou het waarschijnlijk nog omhoog gaan.
Toch voor savonds maar een afspraak met der gemaakt om het huis even te bekijken, want ja als je op visite bent kijk je toch niet zo direct rond. Eigenlijk viel het allemaal tegen, er waren flinke pluspunten zoals dat ze al het tapijt voor ons wilden laten liggen we alle gordijnen(verduisterend) mochten houden maar er waren maar 3 kamers, op de zolder kon ik net staan(en daar zou toch mijn winkeltje weer moeten komen) er was geen bijkeuken waar ik nu toch wel aan gewent ben en we hoorden toen al veel van de buren, stromende kranen, wc die doorspoeld, iemand die de trap opliep. Ik ging er best teleurgesteld weg, we hebben dus besloten om het niet te doen, Anton heeft nog geen vast werk weer en om van mijn loontje dat op te moeten brengen zag ik niet zitten.

Daar komt nog bij dat het huis aan de overkant; ongeveer 380 aan huur kost (ipv460) en de stookkosten 95 zijn(ipv120) het !!4!! grotere slaapkamers heeft, een ruime zolder, grote bijkeuken en een grotere tuin.. dus dan toch nog maar een winter koukleumen in ons minihuisje, en wachten totdat er voor de overbuurvrouw een huis is gevonden waar zij met kids kan wonen..

Dus wie weet word dat een week vakantie met vervelen, maar de helft van de tijd vermaak ik me wel, en over deze teleurstelling kom ik ook wel weer over heen, geduld hebben, het was gewoon niet voor ons bedoeld..
Iedereen alvast een fijn weekend.

12 opmerkingen:

  1. Surely you know I adore glass bottles!!!! and can´t stop buying every now and then. And romantic the candle in the paper bag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's heb je gemaakt van je spitzen, leuk dat je ze dan eindelijk gevonden hebt. Ik heb ze ook, daar heb ik zelf jaren op gedanst. Heerlijk gevoel geeft dat :-)
    Ook voor jouw alvast een heel fijn weekend enne een fijne vakantie, hier is het ook bijna zover...
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi....wat een verhaal en wat een geld zeg !!...ik zou ook wachten hoor.....maar wel moeilijk lijkt mij.....leuke foto's leuk dat zakje !!....fijne dag meis...ik ga strijkennnnnnnn.....zuchtttttttttttt.......liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar misschien zou je huursubsidie kunnen krijgen....dat scheelt altijd een boel hoor.
    Je weet maar nooit, woon je toch alvast iets groter.....
    Succes
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, wij zitten nu ook best goedkoop in onze huurwoning maar weet wel als het vrij zou komen dat er dan ook behoorlijk wat bovenop komt. En dat gebeurt waarschijnlijk ook met het huis aan de overkant. En die stookkosten kun je zelf natuurlijk beperken, wij hebben zo'n thermostaat die je instelt en dan brand de verwarming niet onnodig. En misschien huursubsidie, alhoewel ze dat tegenwoordig ook niet zo vaak meer doen. Nou ja, hoe dan ook....succes.

    Je aanwinsten zijn weer mooi.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ojee... ja dan zou ik ook nog even wachten.. wij kregen ook een naheffing van heel veel geld.. vorig jaar en ook dit jaar weer...het blijkt dat dit huis echt niet geïsoleerd is.. terwijl het verkocht is als geïsoleerd... jippie wat zijn wij sukkels of gewoon naïef?
    Maar goed er wordt aan gewerkt.. elke keer een stukje
    die spitzen.. zijn geweldig...ik ga even in je webwinkeltje kijken
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We hebben geen recht op huurtoeslag, anton heeft in het begin van dit jaar al teveel verdiend :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer zeg dat het huis niet was zoals je had gehoopt. Nu maar hopen dat het huis aan de overkant snel vrij komt. Maar zullen ze daar niet ook de huren direct verhogen als iemand eruit gaat? Dat gebeurd meestal.
    Ik ben, als alles meezit, van plan aankomend weekend (de zondag) even langs te komen op de fair hoor. Leuk met al die schaapjes!
    Misschien tot dan, groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een teleurstelling, maar uiteindelijk is er iets anders voor jullie weggelegd, dat helemaal bij jullie gaat passen.
    Leuke foto's van de spitzen. Ik heb mijn eigen spitzen en soft points nog allemaal en ik ben inmiddels 55! Wij moesten de neuzen ter bescherming met de hand 'doorstoppen'. Ook mijn (volwassen) dochters koesteren hun spitzen.

    Veel succes met de fair!
    Groetjes,
    Toosje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Sanne,
    fijn dat je zo goed gehandeld hebt de afgelopen dagen , de flesjes staan al weer te pronken hoor , wil je die andere drie ook nog even voor me reserveren .......?
    Ik heb trouwens ook een dikke broodplank gescoord, we waren namelijk voor Balloo aan ook nog even bij brocante Eexterveen geweest en daar vond Erwin er eentje onderin in een kast ..........erg mooi vind ik zelf , ook kocht ik daar nog een mooie linnen doek, een kan en oud kommetje.
    Nu maar weer sparen voor 6 november !!
    fijne week en als je je verveelt kom je hier maar schoonmaken ....hahaha
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben blij voor je dat je een goede fair hebt gehad in Balloo. Leuke blog!!
    <
    Groetjes,

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen